עולם העסקים הקטנים, המבוססים על מומחיות הבעלים, השתנה בצורה דרמטית בשנים האחרונות. להיות מקצוען, זה כבר לא מספיק כדי להצליח. כולם בתחום שלך מדברים ונראים אותו דבר, והלקוחות לא באמת יודעים במה אתה מיוחד. עמוק בפנים אתה מחפש כבר הרבה זמן את הדבר המיוחד, האותנטי שיוביל אותך להגשמה המלאה. אז זהו, שהדרך היחידה לבדל את עצמך ולהגיע להגשמה היא לפתח משהו ייחודי משלך שאין לאחרים.

אבל מה זה? ואיך עושים את זה??

בדיוק בשביל זה פיתחתי את שיטת ש.מ.ך© לשיווק והגשמה. שיטת ש.מ.ך היא לא מיתוג גרפי, וגם לא עוד ייעוץ עסקי. שיטת ש.מ.ך היא שיטה ייחודית ובלעדית שעוזרת לבעלי עסקים קטנים להפוך את הידע, הניסיון והכישורים הייחודיים שצברו משך השנים לשיטה, מודל וכלים ייחודיים. וכשאתה חוזר לשוק מצויד בשיטה משלך, אתה שונה.. אחר.. מיוחד.. ייחודי.. ומבודל. אתה משווק בלי להתאמץ, משאיר את המתחרים מאחור וממגנט אליך את הלקוחות הרצויים לך.

מעניין אותך? רוצה להיות בעל עסק מבודל שמגשים את עצמו כל יום מחדש? צור קשר וזה יקרה- שירית 0522-435-259 או שלח לי מייל: shiritbi@sts4u.com

13.5.2016

רוצים עסק מצליח?: היפטרו מאמונות מגבילות


מאמינים שרק עבודה קשה מבטיחה הצלחה? .... חושבים שלא צריך לבלוט בשטח אלא לעשות את העבודה באופן הכי מקצועי שאפשר? ואולי גם מרגישים שלא תמיד אפשר לקבל מה שרוצים...

יותר מידי אנשים מחזיקים באמונות שעוצרות להם את החיים ומונעות מהן להגשים יכולות וכישורים כדי להגיע לתוצאות והישגים.
מקורן של האמונות בחינוך, מודלים לחיקוי שהשפיעו עלינו מילדות, השפעות סביבתיות של הורים, מורים וחברים, וניסיון אישי, חיובי וגם שלילי. כל אמונה מפעילה או עוצרת פעולות רבות שיכולנו ורצינו לבצע.

למשל, מי שמאמין שרק עבודה קשה מייצרת תוצאה שווה, ימצא עצמו מזיע ומשקיע הרבה מעל ומעבר למה שצריך, דרכו תהיה ארוכה ומלאת מהמורות וגם אם ייקרה בדרכו קיצור דרך רציני, יעקוף אותו או שלא יזהה אותו בכלל.
ומי שחושב שכדאי לעשות את העבודה בשקט ולא נכון לבלוט, חרוב יראה בשיווק מלאכה גסה ומטרידה, ויחכה שהבוס והארגון יגלו אותו ואת השקעתו המרובה ויזכו אותו בתגמול והערכה.
ומי שמאמין שלא תמיד אפשר לקבל מה שרוצים, יסתפק לעתים קרובות מידי בפשרות כואבות ואף יזמן אותן באופן בלתי מודע לחייו.

יותר מידי אנשים מניחים לאמונות לשלוט בחייהם במקום שהם ישלטו בהן. התוצאה לרוב, דשדוש שיוצר תחושת תקיעות, שמובילה לאכזבה, תסכול והידרדרות האמונה בעצמי. בשורה תחתונה נרגיש תחושת של היעדר מיצוי מהולה בחוסר מזל.

ההיצמדות לאמונות למרות שהן לא מועילות דומה להמשך ההתחפרות של נהג בג'יפ בחול בים, למרות שלכולנו ידוע שמה שנדרש לעשות זה להפסיק ללחוץ על דוושת הגז, לרדת ולמצוא קרש או שניים, לשים אותם מתחת לגלגל אחורי ואז לצאת מהבוץ. יציאה מהבוץ מחייבת שינוי בדיוק כמו שחרור מהאמונות המגבילות.


טלי היא מאמנת זוגית, מוכשרת ורבת ידע, שאיכשהו תמיד מסתובבת עם הרגשה שיש לה עוד הרבה מה לתת. ואכן, היא נותנת ונותנת ונותנת, עד שהלקוחות נחנקים ובורחים. בילדותה, הייתה אימה ואמרת לה לעתים קרובות "תני גם לאחרים, יש לך הרבה, הרבה מידי בשביל בן אדם אחד..." והיא נתנה אז, מתוך אילוץ חיצוני והיום, מתוך אילוץ פנימי שמקורו באמונה שהתפתחה מאותו משפט מניע של אימה. למשל, טלי נותנת למתאמנים שעה וחצי ושעתיים ללא תשלום נוסף כי לתחושתה עדיין לא נתנה להם מספיק. וגם דוחסת עוד ועוד תכנים וחומרים. 

דן הושפע בילדותו מאביו, שעבד מצאת החמה עד צאת הנשמה כפועל במפעל, ולמרות שדן יועץ מוכשר ולא עובד בעבודת כפיים, המסר שמפעיל אותו הוא "לא קשה, לא שווה", אותו מסר שנהג אביו לשנן לו בילדות. דן מחפש אתגרים בלתי אפשריים ומזמן אליו באופן בלתי מודע את הלקוחות הכי קשים. לי, במפגש ייעוץ ראשון אמר לי דן שהייעוץ שהוא נותן מזמן לא מייצר לו הנאה. מהר מאד הבנו למה.

פיצוח האמונות המגבילות המפעילות מאפשר לגבש במקומן אמונות מגדילות, שמייצרות הנעה, קלות וצמיחה. לטלי הזכרתי שגם בתורה נכתב "חנוך לנער על פי דרכו" כלומר, תן לנער בסגנון ובכמות שהוא יכול להכיל, ולא במתכונת של "הפרה רוצה להניק יותר ממה שהעגל מסוגל לינוק" כפי נהגה לעשות עד כה, כי בזה אין מה להתגאות!. כמובן שציידתי אותה בכלים מוחשיים, כגון שעון פגישות שאפשר לה לנהל באופן יעיל ומדויק את מפגשי האימון. דן הבין שמאתגר לא חייב להיות קשה או בלתי אפשרי, והצליח לאחר החלפת האמונה במשפט המנטרה "קל וזורם זה הכי תורם" וכלים מעשיים שנתתי לו לניהול המחשבות והבחירות, למשוך לקוחות מזן אחר, שהצליחו להשיג הישגים ותוצאות בקלות ובזמן קצר יחסית.

אמונה היא מחשבה שהוטמעה בכם בשיטתיות מסוימת, ובאותה שיטתיות בדיוק ניתן לשחרר אתכם ממנה ולהחליפה באמונה חדשה, שתעזור לכם להתקדם להצלחה. אם זיהיתם שמשהו פנימי מונע מכם למצות את הפוטנציאל, ואם אתם רוצים לגשר על הפער בין היכולות לתוצאות באמצעות שינוי המחשבות והאמונות, חשוב שתדעו שזה אפשרי.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לך מה לומר? אשמח לשמוע...